Sprzedaż wysyłkowa należy do najprężniej rozwijających się gałęzi handlu. Nieustający wzrost sprzedaży ma wpływ na branżę kurierską, która również notuje coraz większe zyski. Wbrew pozorom wybranie rzetelnej firmy kurierskiej nie jest łatwe. Wybór spedytora musi być poprzedzony dokładną analizą potrzeb i kosztów. Często bywa tak, że z pozoru najtańsza firma kurierska okazuje się najbardziej kosztowna dla budżetu firmy. Dzieje się tak np. na skutek strat ponoszonych przez firmy z tytułu reklamacji dostaw.
Przede wszystkim trzeba pamiętać o reputacji firmy, bez względu na to, czy będzie wysłana lekka pojedyncza paczka, czy przesyłka kurierska paletowa. Błędy i opóźnienia nie mogą zdarzać się notorycznie, ponieważ klienci szybko zrażają się do nierzetelnych sprzedawców. W umowie z firmą kurierską powinny być zapisane ustalenia, które dotyczą ewentualnych odszkodowań na rzecz zleceniodawcy. Konkurencja na rynku spedytorskim jest tak duża, że ich właściciele są niezwykle elastyczni podczas negocjowania indywidualnych warunków.
Podstawowym etapem negocjacji cenowych jest prognozowana ilość paczek. Im więcej przesyłek, tym oferta firmy kurierskiej będzie atrakcyjniejsza. Podczas ustalania warunków umowy należy dostosować ją do charakteru działalności firmy wysyłkowej. Przesyłka kurierska paletowa może być zlecana rzadko, ale proporcjonalnie do rozwoju firmy może wzrastać częstotliwość dużych wysyłek. Dlatego kwestia rozmiarów przesyłek jest również istotna podczas negocjowania cennika.