Market to miejsce, gdzie dostępnych jest bardzo wiele różnych produktów, zarówno od tych bardziej, jak i mniej znanych marek. Duża ilość wymusza konieczność ich prawidłowej segregacji i ułożenia, tak aby klient mógł odnaleźć się w całej ofercie. Chodzi w tym również o to, aby dobrze je wszystkie wyeksponować, gdyż wówczas sprzedaż może rosnąć, a wyniki finansowe sklepu stale się poprawiać. Jak jednak zaaranżować stoiska i regały tak, by rzeczywiście market mógł się rozwijać?
Warto zacząć od zaopatrzenia właśnie w postaci regałów, ale co ważne, o różnych wysokościach. Pomoże to dostosować do nich produkty odpowiadające pod względem rozmiaru opakowań, a przecież często mogą one być całkiem inne. Dzięki temu możliwe będzie rozstawienie artykułów w estetyczny sposób, który z pewnością zachęci klientów do zwrócenia większej uwagi na poszczególne półki. Dobrze jeśli szafki będą wykorzystywać dostępną przestrzeń w sposób maksymalny, tak aby jak najwięcej produktów mogło zostać zauważonych przez gościa. Jednocześnie nie mogą one ograniczać swobody poruszania się, a każdy odwiedzający mógł bez przeszkód poszukiwać konkretnych dóbr. Dobrze jeśli produkty będą ustawione działami, a te z najczęściej potrzebnymi towarami stały najdalej od kas. Wtedy zwiększa się szansa na to, że w czasie pokonywania wnętrza klient zdecyduje się zrobić większe zakupy, a tym samym zyski dla marketu wzrosną. Poza tym warto pomyśleć również o standach reklamowych, czyli stojakach na treści i produkty promocyjne. Ustawione przed marketem lub w wolnych miejscach wewnątrz, będą one dodatkowym czynnikiem pozwalającym zwiększyć sprzedaż.