Coraz więcej podmiotów decyduje się na przeprowadzenie audytu dostępności własnej strony internetowej. Jest to profesjonalne badanie weryfikujące witrynę przede wszystkim pod kątem jej przystępności dla osób z rozmaitymi niepełnosprawnościami. Podstawowy cel to wskazanie konkretnych rozwiązań cyfrowych, które w znacznym stopniu zwiększą ową dostępność poprzez likwidację dotychczasowych barier. Omawiany audyt odbywa się zawsze z udziałem doświadczonych fachowców posiadających gruntowną wiedzę i wąskie umiejętności. 

Koniec z wykluczeniem cyfrowym

Standardowy audyt dostępności opiera się na sprawdzeniu kluczowych cech serwisu online – w szczególności tych, które bezpośrednio wpływają na jego funkcjonalność, przystępność, postrzegalność i zrozumiałość dla osób niewidomych, niedowidzących, z dużymi ograniczeniami ruchowymi oraz dyslektyków. Zwieńczeniem całego procesu jest sporządzenie przez ekspertów listy uwag, a następnie jej przekazanie właścicielowi danej strony w formie pisemnego raportu. Oczywiście usługa jest wykonywana nie tylko z myślą o niepełnosprawnych, ale też seniorach powyżej 60 roku życia i posiadaczach sprzętu komputerowego starszej generacji. Na audyt cyfrowy decydują się najczęściej instytucje administracji rządowej i samorządowej, duże korporacje, sklepy internetowe, platformy aukcyjne i wszelkie podmioty oferujące klientom aplikacje mobilne. Oto główne korzyści wynikające z takiego badania:

-poprawa ogólnego wizerunku w społecznej świadomości,

-zauważalny wzrost liczby klientów,

-wyższe zyski finansowe, 

-znacznie lepsza pozycja witryny w popularnych wyszukiwarkach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

4 × 5 =