Nie bez powodu powtarza się, że śniadanie to najistotniejszy posiłek w ciągu całego dnia. Jak się okazuje, pozwala ono na dostarczenie organizmowi energii od samego rana, ale także wspomaga przywrócenie właściwego poziomu cukru we krwi po całej nocy. Jak powinno wyglądać zdrowe i pożywne śniadanie? Odpowiadamy!

Co umieścić na swoim talerzu, by było smacznie i zdrowo?

Istotą śniadania jest dostarczenie odpowiedniej dawki energii, ale także witamin. Ponadto, pomaga ono przyspieszyć przemianę materii w dalszej części dnia, jak również może wpływać na zmniejszenia odczucia głodu i chęci podjadania. Z czego powinien składać się taki posiłek? Oto najciekawsze propozycje:

– produkty zbożowe – zalicza się do nich dobrej jakości pieczywo – może to być chleb z czarnuszką czy graham. Świetnie sprawdzą się także płatki owsiane, zbożowe lub muesli. Tego typu produkty są przede wszystkim źródłem wielu witamin i składników mineralnych, ale także błonnika i witamin z grupy B,

– nabiał – to jedno z podstawowych źródeł białka oraz wapnia, będących budulcem wielu komórek w ludzkim organizmie,

– warzywa i owoce,

– zdrowe tłuszcze – dieta każdego człowieka powinna obfitować w nienasycone kwasy tłuszczowe, które pozwalają na prawidłowe funkcjonowanie prawie wszystkich organów. Ich źródłem są tłuste ryby, a także tłuszcze pochodzenia roślinnego takie jak np. oliwa z oliwek,

– napoje – wiele osób, w ciągu dnia, zapomina o odpowiednim nawadnianiu. Dla dobrego zdrowia i samopoczucia, każdy człowiek powinien wypijać co najmniej 1,5 l płynów dziennie. Dlatego też, warto zacząć już o samego rana i przygotować sobie do śniadania kubek kawy lub herbaty, ale także szklankę wody.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

jeden + dwanaście =