Program lojalnościowy to kręgosłup Twojego biznesu. Może pomóc Ci rozwinąć bazę klientów i zwiększyć sprzedaż. Ale tak jak w przypadku każdej innej strategii marketingowej, musisz włożyć trochę myśli w to, jak zamierzasz go wdrożyć. Wiele firm osiągnęło sukces poprzez program lojalnościowy przykłady taki firm są wszędzie.

W tym artykule przedstawimy kroki, które musisz podjąć, aby uruchomić swój program lojalnościowy.

Określenie grupy docelowej

Zanim zaczniesz rozwijać swój program lojalnościowy, upewnij się, że zidentyfikowałeś, kogo chcesz przyciągnąć. To pomoże Ci określić najlepszy sposób budowania programu i jego marketingu. Na przykład, jeśli program lojalnościowy w restauracji skierowany jest do millenialsów, należy rozważyć zaoferowanie komponentu online, który pozwala klientom na zamawianie z wyprzedzeniem i płacenie za pomocą aplikacji mobilnej lub wiadomości tekstowej. Jeśli chcesz zaangażować pracujących rodziców w program lojalnościowy w handlu detalicznym, rozważ dodanie usługi polecania opieki nad dziećmi lub zniżek na opiekę nad dziećmi jako część swojej oferty.

Stwórz unikalne korzyści dla każdego segmentu klientów

Kiedy już wiesz, kto będzie korzystał z Twojego programu lojalnościowego, zastanów się, co najbardziej cenią sobie w swoich doświadczeniach i co czyni ich lojalnymi klientami. Może jest to dostęp do specjalnych wydarzeń i promocji lub otrzymywanie nagród za polecanie – możliwości są nieograniczone. Kiedy już lepiej zrozumiesz, co jest najważniejsze dla każdej grupy, stwórz unikalne korzyści dla każdego segmentu klientów, aby czuli się docenieni w każdym punkcie styku z Twoją marką.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

16 − dwa =