Specjaliści, którzy zajmują się komunikacją wewnętrzną w firmie wciąż poszukują nowych sposobów na usprawnienie swoich działań, które przekładają się nie tylko na większą wydajność pracowników, ale również ich komfort i zadowolenie. Jakie są zatem skuteczne narzędzia, które funkcjonują obecnie w tym zakresie? Jest ich co najmniej kilkanaście.
Najpopularniejszym rozwiązaniem, które obrazuje w jaki sposób działa komunikacja wewnętrzna w firmie, jest newsletter. To tania i prosta metoda, która pozwala przesyłać bieżące informacje do wszystkich zainteresowanych osób. Innym są wiadomości błyskawiczne, które umożliwiają natychmiastowy kontakt. Wybierane są przede wszystkim ze względu na swój nieformalny, luźny charakter znany z popularnych komunikatorów. W wielu przedsiębiorstwach działa również intranet, który stanowi centrum informacji konkretnej firmy. Daje jednocześnie dostęp do najważniejszych dokumentów, aktualności i innych danych.
Dostępne są także oprogramowania do współpracy zespołowej, które pozwalają na utrzymanie komunikacji w jednym miejscu. Znajdują szczególne zastosowanie w przypadku pracowników zdalnych lub grup, których członkowie pracują w innych częściach świata. Ciekawą opcją jest także blog wewnętrzny, który udostępniany jest najczęściej na stronie intranetowej organizacji. W niektórych firmach tworzony jest tylko przez prezesa lub przez kierownictwo wyższego szczebla. W pozostałych zajmują się nim oddelegowane do tego celu osoby.