Pozycjonowanie lokalnie to skuteczny sposób na zwiększenie ekspozycji Twojej firmy i dotarcie do nowych klientów. Polega na tym, że Twoja witryna zajmuje wyższą pozycję w lokalnych wynikach wyszukiwania, co prowadzi do większej liczby odwiedzających.

Lokalne SEO: jak uzyskać pozycjonowanie lokalne i dotrzeć do nowych klientów?

Najlepszym sposobem, aby realizować pozycjonowanie lokalnie jest utworzenie strony internetowej zoptymalizowanej pod kątem słów kluczowych, dla których chcesz pozycjonować. Możesz zająć się tym samodzielnie, ale dla pewności sukcesu, proponujemy – zleć pozycjonowanie doświadczonej agencji interaktywnej. Obejmuje to upewnienie się, że w Twojej witrynie nie ma zduplikowanych lub nieistotnych terminów, a także optymalizację obrazów i treści pod kątem fraz kluczowych, na które chcesz pozycjonować.

Pozycjonowanie lokalnie można również wykonać za pomocą linków zwrotnych z zaufanych witryn internetowych o podobnej treści i frazach kluczowych. Najskuteczniejszym sposobem na to jest budowanie relacji z innymi firmami w Twojej okolicy, które oferują komplementarne produkty lub usługi.

Jak umieścić swoją firmę na wysokiej pozycji listy SERP?

Umieszczenie Twojej firmy wysoko na liście SERP może być trudnym zadaniem. Ważne jest, aby wiedzieć, jakie czynniki są zaangażowane w ten proces i jak odnoszą się do Twojej firmy.

Pierwszym krokiem do umieszczenia Twojej firmy wysoko na liście SERP jest stworzenie planu SEO, który zawiera słowa kluczowe i strategie obejmujące pozycjonowanie lokalnie, które są zgodne z Twoim biznesem. Słowa kluczowe są tym, na co powinieneś kierować reklamy, a te bardziej popularne będą miały większą liczbę wyszukiwań niż inne. Jeśli nie masz listy słów kluczowych, na które można kierować reklamy, możesz użyć Planera słów kluczowych Google, aby wskazać najczęściej wyszukiwane hasła w swojej branży. 

Drugim krokiem jest skorzystanie z wyszukiwania lokalnego przez lokalne wyniki wyszukiwania Google, aby zidentyfikować najczęściej wyszukiwane hasła w pobliżu docelowych klientów. 

Krokiem trzecim będzie kierowania „opartego na zainteresowaniach”, które umożliwia grupowanie słów kluczowych według zainteresowań i tematów. Na przykład, jeśli osoby w Twojej okolicy wyszukują „Możliwości zakupu nieruchomości w Warszawie”, możesz użyć tego słowa kluczowego jako wyszukiwanego hasła, a następnie pogrupować je z podobnymi. Jak już jednak powiedzieliśmy, sięganie szczytu SERP jest niezwykle trudne. Zleć pozycjonowanie agencji SEO, wówczas możesz myśleć o złotych górach. Konkurencja obecnie jest zatrważająca i samodzielne działania bywają zwyczajnie nieopłacalne. 

Różnica między rankingami wyszukiwarek a rankingami lokalnymi

Wyszukiwarka ocenia witrynę na podstawie liczby odpowiednich i popularnych stron, które ma. Z drugiej strony rankingi lokalne opierają się na danych dotyczących lokalizacji, takich jak recenzje, aktywność w mediach społecznościowych i ruch organiczny.

Rankingi są podstawą algorytmów wyszukiwarek. Algorytmy te są odpowiedzialne za ranking witryny na podstawie liczby odpowiednich i popularnych stron, które posiada, a także danych o lokalizacji, takich jak recenzje, zasoby. 

Dobrze jest mieć tą wiedzę, dzięki niej uzyskujesz pewien stopień samodzielności w działaniach z SEO, możesz nawet rozpocząć pozycjonowanie lokalnie i możliwe, że uda Ci się osiągnąć sukces. Mimo wszystko, doradzamy – zleć pozycjonowanie, gdyż sama konkurencja, może zetrzeć Ci sen z powiek, czemu więc odbierać sobie szansę na sukces, gdy nie kosztuje to majątku? 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

4 − trzy =