Lekarze i dietetycy już od dawna powtarzają, że aby zachować dobrą kondycję i samopoczucie, wcale nie należy przyjmować suplementów diety czy innych wyrobów medycznych, jeżeli nie ma takiej potrzeby. W większości przypadków znacznie lepiej sprawdzą się warzywa i owoce, które stanowią cenne źródło witamin i minerałów. W praktyce okazuje się, że część osób ma jednak pewien problem z umieszczeniem ich w swoim jadłospisie.

Na szczęście wcale nie trzeba codziennie gryźć jabłka czy gruszki, by cieszyć się sprawnością fizyczną i ogólną witalnością – równie dobrze sprawdzą się tutaj soki. Wiedza ta staje się coraz bardziej powszechna, dlatego też wyciskarki soków coraz częściej pojawiają się w polskich domach. O ile nie ma problemu ze znalezieniem składników na napoje w okresie letnim, o tyle jesienią niektórzy mają problem z wybraniem odpowiednich przepisów. Soki z jakich warzyw i i owoców warto spożywać w chłodniejsze miesiące? 

Soki na odporność 

Jesienią warto wybierać soki, które zawierają składniki wzmacniające organizm, takie jak witaminę C czy żelazo. Świetnie sprawdzi się na przykład słodka mieszanka z jabłka, ananasa i szpinaku, bogata w potas i luteinę. Dla osób preferujących bardziej kwaśny smak, polecany jest napój z jabłka, marchwi, cytryny i z dodatkiem jarmużu, dostarczający organizmowi także witaminę K. Ci, którzy nie lubią zbyt długo stać przy wyciskarce do soków, z pewnością chętniej skorzystaliby z przepisu składającego się z mniejszej ilości składników. Z pewnością przypadnie im do gustu napój z pomarańczy i jarmużu, który, choć prosty, jest przepyszny.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

6 + 14 =