Wiele programów ćwiczeń skupia się na wyrzeźbieniu i wymodelowaniu mięśni nóg, brzucha i pośladków. Tymczasem równie ważny dla całej sylwetki jest wygląd naszych ramion. Warto zadbać o to, aby był szczupłe, smukłe i tak samo umięśnione jak całe ciało. Pozwoli to zachować dobre proporcje sylwetki i cieszyć się jej harmonijną budową.

Rodzaje ćwiczeń na ramiona i bicepsy

To, jakie ćwiczenia wybierzemy, jest zależne od naszego celu. Jeśli interesuje nas rozbudowanie masy mięśniowej, powinniśmy zdecydować się na ćwiczenia z dużym obciążeniem i średnią ilością powtórzeń. Jeśli niekoniecznie pragniemy mieć bardzo wyraźnie widoczne mięśnie, ale chcemy zwiększyć siłę ramion, zdecydujmy się na duży ciężar, lecz z niewielką ilością powtórzeń. Z kolei wyszczupleniu i wysmukleniu ramion sprzyjają wielokrotne powtórzenia z małym obciążeniem. Wolniejsze tempo treningu sprzyja budowie mięśni, a szybsze – spalaniu tkanki tłuszczowej. Pomocne będą również proste i wszystkim znane ćwiczenia, takie jak pajacyki i wymachy ramion, a także najzwyklejsze pompki.

Akcesoria, które wzbogacą trening w domu

Wiele ćwiczeń na ramiona można wykonywać w domu, korzystając z odpowiednich akcesoriów fitness. Na https://matmarco-fitshop.pl/pl/c/Akcesoria-fitness/14 mamy wybór hantli do ćwiczeń, o zróżnicowanej wadze dostosowanej do naszych potrzeb . Doskonałym rozwiązaniem są również hantle kettlebell, które poprawiają moc, wytrzymałość i napięcie mięśni, a także równowagę i wydolność. Są one jeszcze bardziej efektywne niż zwykłe hantle, angażując więcej partii mięśniowych. Pamiętajmy również o zakupie dobrej jakości maty do ćwiczeń, wygodnej i odpornej na odkształcenia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

pięć × cztery =