Posiadanie wizytówki stało się w biznesie tak oczywiste, jak posługiwanie się pieczątką firmową i numerem NIP. To najszybszy sposób na pozostawienie danych kontaktowych klientom, czy zareklamowanie swojej działalności. Mimo to wielu przedsiębiorców waha się przed zaprojektowaniem własnej wizytówki. Czy jej posiadanie ma sens oraz czy faktycznie wpływa na kontakt z klientami?

Dlaczego warto mieć wizytówkę?

Istotą wizytówki jest szybkie przedstawienie klientowi przedmiotu działalności firmy oraz wręczenie mu danych kontaktowych. Ten niewielki blankiet odgrywa dużą rolę reprezentacyjną, ponieważ często stanowi pierwszy kontakt kontrahenta z daną organizacją. Cenną zaletą wizytówki jest jej łatwa dystrybucja. Karta nie musi być wręczana osobiście, jest elementem reklamowym, po który potencjalny klient sięgnie sam, a dzięki niewielkim rozmiarom łatwo ją przechować w portfelu – w odróżnieniu od ulotek promocyjnych rzadziej ląduje więc w koszu na śmieci.

Wizytówka a pozyskiwanie klientów

Podstawową rolą wizytówki pozostaje pozyskiwanie nowych klientów poprzez kontakt osobisty. Jej wręczenie jest niezobowiązujące – daje przyszłemu kontrahentowi czas do namysłu, czy chce on zdecydować się na usługi Twojej firmy. Zawarte na blankiecie informacje w zwięzły sposób wyjaśniają przedmiot działalności danej jednostki, a dzięki zapisanym danym kontaktowym znacznie zmniejszają wysiłek potrzebny na wykonanie telefonu, czy napisanie e-maila. Pomimo rozwoju mediów cyfrowych, tradycyjne wizytówki nie odchodzą do lamusa. Wręcza się je na branżowych targach, spotkaniach biznesowych, czy pozostawia w placówkach firm, do których przychodzą potencjalni klienci. Warto, by przedsiębiorca je posiadał.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

osiemnaście − siedem =